המדריך המלא לשיפוץ חדר אמבטיה

אחוז מאוד גדול מכלל השיפוצים שנעשים כיום בישראל נוגעים בצורה זו או אחרת בחדר האמבטיה. בחלק מהשיפוצים מבצעים החלפה של הצנרת ולאחר מכן שיפוץ קומפלט, של כל הכלים הסניטריים. לפעמים השיפוץ כולל הוספת שירותים, שבירת קירות, שדרוג אלמנטים קיימים, גופי תאורה אחרים וכדומה. אך כל זה רק מעט מכל מה שחשוב לכם לדעת על שיפוץ אמבטיה. במדריך שלהלן תוכלו לקרוא טיפים חיוניים ועצות טובות, לשיפוץ מוצלח וחדר אמבטיה מעוצב ופרקטי::

  • מדוע חשוב להיות מתוכננים ומסודרים.
  • אילו אלמנטים מצריכים התייחסות לאורך השיפוץ.
  • האם מסובך להיערך לשיפוץ.
  • כמה זמן צפוי לקחת כל התהליך מהתחלה ועד הסוף.
  • מהם שני היסודות של שיפוץ מעולה.
  • איך אפשר באמת להשוות מחירים בין ספקים שונים.

חשיבה נכונה, חשיבה קדימה

לעולם אל תאמרו סתם כך “אנו רוצים לשפץ אמבטיה קומפלט” או אנו בסך הכל רוצים להחליף אסלה וכיור. החשיבה הכי נכונה היא חשיבה קדימה, כלומר תכנון. כמה שתהיו יותר מתוכננים ותדעו מה אתם רוצים, כך תוכלו לחתור לכך. תמצאו שיפוצניק, קבלן שיפוצים או אינסטלטור שמתאים לצרככם ותוכלו להגדיר להם מה רצוי ומה לא. בין היתר, החליטו למשל האם אתם רוצים אמבטיה סטנדרטית, גדולה או קטנה. החליטו איזה סוג של מקלחון נחוץ לכם – האם פינתי וחסכוני במיקום או אולי מקלחון חזית.

המון אלמנטים וגם מדידות

בין הדגשים הנוספים, החליטו עד רמה של אילו סוגי כנפיים נחוצים למקלחון והאם תעדיפו אסלה מרחפת או מונובלוק ואילו סוגי תאורה, חיפויים, אריחים, ברזים. אפילו כיורים יש המון המון סוגים, פריסטנד או שקועים, וארונות מרחפים או על רגליים. כפי שאתם רואים, יש הרבה מה לתכנן והרבה על מה לתת את הדעת. וכל זאת, אפילו בלי שהדגשנו שחייבים למדוד את הכל, כדי למנוע טעויות מביכות ולא פחות חשוב, יקרות. תתפלאו לגלות עד כמה שנושא זה יכול להיות בעייתי. וודאו כי אתם בעצמכם שולטים במידות של חדר האמבטיה, יודעים מהו הגודל של האמבטיה הנוכחית, איזה אורך גובה ועומק של ארון אמבטיה דרוש לכם וכן הלאה.

האם צפויה אי נוחות במהלך השיפוץ

השאלה אם צפויה אי נוחות במהלך השיפוץ מאוד תלויה בציפיות שלכם. בדרך כלל, כאשר נאמר לכם במפורש ומראש כמה זמן ייקח התהליך, מתי יתחיל ומתי יסתיים, קל מאוד להיערך בהתאם. על מנת לסבר את האוזן, אנשי מקצוע בתחום השיפוצים יכולים לבצע שיפוץ קומפלט של חדר אמבטיה בתוך זמן סביר בהחלט, לא יותר מעשרה ימים. בעזרת הכנות מדוקדקות וביצוע מבריק, אפשר אפילו להשלים שיפוץ אמבטיה בתוך 5 – 4 ימי עבודה. זאת, אפילו אם המטרה היא להשיג חדר חדש לחלוטין, מעוצב באופן מושקע, צנרת חדשה וכל היתר.

חלוקת השיפוץ למשימות

אם אתם מרגישים שהדברים קצת מסתבכים, יש דרך מאוד פשוטה, להפוך את הדברים לברורים יותר. כעת נראה לכם כיצד שיפוץ אמבטיה אפשר לחלק למשימות, שלבים נפרדים.

  • הסרת ריצוף ופינוי – כאשר מדובר בשיפוץ מקיף, עליכם להביא בחשבון שלבים מקדימים כגון הסרת ריצוף וקרמיקות. יש לזכור שבאחריותכם לוודא שהכל מפונה לאתרים מוכרים.
  • צנרת מים וביוב – החלפת צנרת מים, בהתאם לסוג הרצוי לכם. טיפול בצנרת ביוב לפי הצורך.
  • התקנות של אמבטיה חדשה ו/או מקלחון חדש.
  • פעולות איטום למניעת נזילות, ריח לא נעים, עובש וכן הלאה.
  • שינוי חשמל, לפי הצורך למשל הכנה לגופי תאורה נוספים, הוספת נקודות חשמל או יותר, התקנת מתלים שכוללים גופי חימום למגבות.
  • התקנת ריצוף לפי הדגם הרצוי פלוס קרמיקות.
  • התקנה ריהוט – ארונות אמבטיה, מדפים, מראה חדשה וכדומה, לפי הצורך.
  • השלמות, צביעת קירות, גופי תאורה, מראות.

שאלה יסודית – כמה אתם יכולים או רוצים להשקיע

יתכן שבשלב זה אתם יודעים בדיוק מה נחוץ לכם, אילו אלמנטים אתם רוצים לשפץ או להחליף. במידה ולא, יש לנו טיפ שמאוד יעזור. השאלה היסודית היא כמה כסף אתם יכולים או רוצים להשקיע. כמובן, כדאי מאוד להתייחס גם למצב התשתית. למשל, אם בדקתם וגיליתם שאתם יכולים להשקיע רק בשיפוץ קוסמטי, יתכן שכדאי לדחות מעט את השיפוץ, אם בכל מקרה תצטרכו בתוך שנה להחליף את הצנרת.

אך מהו שיפוץ קטן? בשיפוץ קטן, שדורש יחסית השקעה מועטה בכסף, אפשר בין היתר להחליף כיור או אסלה, להחליף ארון אמבטיה. לא כל כך כדאי להחליף את כל החיפויים, אם הצנרת ישנה. במקרה זה, עדיף להשקיע בהמשך בשיפוץ קומפלט. שיפוץ גדול יותר, שמטבעו יקר יותר, כולל את כל העבודות שהזכרנו בסעיף הקודם (למשל, צנרת, איטום, גופי תאורה וכן הלאה).

שיפוץ קטן יכול לכלל גם החלפת גופי תאורה, ראי צביעת הקיר. הכל, בהתאם לתוצאה הרצויה ולתקציב. שיפוץ חדר אמבטיה יכול לעלות אלפי שקלים בודדים אך שיפוץ קומפלט, כולל חומרים וכלים סניטריים וברזים איכותיים מגיע בקלות לעשרות אלפי שקלים.

איכות העבודה ואיכות החומרים – עד כמה זה חשוב

כל שיפוץ בבית, לרבות שדרוג חדר האמבטיה, מחייב השקעה בעבודה והשקעה בחומרים. שימו לב כי שני אלו הם אלמנטים נפרדים ובלתי תלויים. כלומר, תוכלו להיעזר במעצבת פנים, שתדאג לכם לנגר ולאינסטלטור הטובים ביותר ובכל זאת לא תהיו מרוצים מהתוצאה, אם לא תקפידו על איכות החומרים.

חשוב מאוד לבחור בקפידה את אנשי המקצוע שאתם מזמינים. חשוב שיהיו אלה אנשים מנוסים, מומלצים וטובים. קשובים וכאלה שהתרשמתם לטובה משיפוצים קודמים. אם אפשר, אפילו מומלץ לשוחח עם לקוחות ולשמוע מהם את חוות דעתם המלאה. בנוסף, חשוב להכין כתב כמויות מפורט.

בכתב הכמויות מפרטים בדיוק אילו עבודות מבוצעות. הכל רשום – כולל פירוק אמבטיה, פירוק אריחים, החלפת ריצוף,איטום, סוגי הצנרת,נקודות מים חמים קרים,  עבודות החשמל, סוג הכיור והארון,  וכן הלאה. בכתב הכמויות או בחוזה העבודה, וודאו כי רשום הכל מכל. לא רק כמה עולה לכם כל הביצוע אלא גם כמה עולה כל מרכיב ומרכיב בתוך העבודה. וודאו כי מציינים בכתב גם תנאי התשלום וגם מועד ההתחלה והסיום.

טיפ להשוואת מחירים נכונה בשיפוץ האמבטיה

לסיום, זכרו כי על מנת לשוות מחירים בין ספקים שונים, אתם חייבים בסיס זהה להשוואה. הסבירו באופן מלא לקבלן השיפוצים מה אתם רוצים לשנות ובאילו חומרים עליו להשתמש. הכינו רשימה מסודרת, בטבלה מודפסת. אם אתם יכולים להכין כתב כמויות (אפשרי בעזרת מעצבת פנים), זה בסיס מדויק להשוואה בין ספקים שונים ושיפוצניקים שונים.

צור קשר

האתר נבנה ע"י סייטאיט שיווק באינטרנט 

סגירת תפריט