המדריך המלא לבחירת שיפונציקים

החלטתם לשפץ את הבית. או לשדרג את דירת הגג או את הדירה שירשתם או קניתם, ואשר אתם עומדים להשכיר. אפשרי שדרוש לכם שיפוץ כולל, אולי חשוב לכם להחליף סוף סוף את הצנרת המתפרקת, הברזים המטפטפים, להגדיל את חדר ההורים או להכין חדר תינוקות קומפלט לרך הנולד. מטיח ועד צבע, מחיפויים ועד למעקות, משבירת קירות ועד חידוש הגג – תמיד צריך לבחור נכון את השיפוצניקים.

אין ספק, לא כדאי להסתבך בהתקשרות חוזית עם שיפוצניק שמתברר כנפילה. גם לשלם סכומי כסף ניכרים, גם לא ליהנות מבית מחודש ומוצלח לשביעות רצוננו המלאה, זה ממש לא בא בחשבון. מה עוד שחוסר מקצועיות של שיפצוניקים יכולה להתבטא גם בעיכובים חוזרים ונשנים, יצירת נזק לתשתיות, סטייה מהמפרט וממה שסוכם וזו רק רשימה חלקית. קבלו את המדריך המלא לבחירת שיפונציקים. סוף מעשה במחשבה תחילה, בדרך לבית החלומות שלכם!

מחפשים המלצות? כך חשוב שתנהגו

כמעט לא קורה מצב שבו אנשים יזמינו שיפוצניק או שיפוצניקית בלי לברר חוות דעת או שביעות רצון של לקוחות קודמים. אין ספק כי כך רצוי לנהוג. אבל לא מספיק לחפש המלצות כלליות, מחברים או ברשתות החברתיות. ובוודאי שאין להסתפק בהמלצות כלליות, שלא באמת אומרות שום דבר. המיקוד מאוד חשוב. תמיד, בררו לגבי ההמלצות כמה דברים, למשל:

  • היקף השיפוץ – אם אתם צריכים שיפוצניקים לשיפוץ קומפלט, ממש לא כדאי להיעזר בהמלצות מאנשים שמקסימום הזמינו תיקוני טיח או התקנת פרקט. צריך לבדוק שהיקף השיפוץ לפחות דומה, גם אם לא זהה. משפצים מטבח? חפשו המלצות מאנשים ששיפצו את המטבח. החלפת צנרת או תיקוני חשמל מקיפים, חפשו המלצות בהתאם.
  • איכות השיפוץ על פני זמן – אל תבקשו המלצות מאנשים שזה עתה סיימו לשפץ את ביתם. כדאי לשאול את דעתם על אנשים שכבר גרים בבית המשופץ שנה או שנתיים. זה חשוב מאוד משום שכך רואים שהשיפוץ לא רק נראה יפה ומוצלח ברגע הראשון אלא גם ממשיך להיראות איכותי ויפה כעבור זמן. לדוגמא, שיפוצניק שהוזמן בין היתר לתקן טיח ולסדר את האיטום נמדד בכך שגם אחרי זמן רב הטיח מחזיק מעמד היטב ואין בעיות נזילה חדשות.
  • עמידה בזמנים – כדאי לייחד מקום נכבד לשאלה האם שיפוצניקית או שיפוצניק זוכה לציון גבוה מבחינת עמידה בזמנים. זהו עניין מתסכל לחלוטין, לראות שפעם אחר פעם איש מקצוע מגיע באיחור, לא עומד בתאריכים שסוכמו ומושך זמן. פה ושם הכל יכול לקרות, כולנו בני אדם, אבל חשוב שבבסיס, מדובר על מקצוענים מכל הכיוונים. מקצוענים, שמכירים את חשיבות בניית תוכנית העבודה והתייחסות לזמן (במיוחד כאשר מעורבים בפרויקט כמה אנשי מקצוע במקביל).
  • אמינות – לדעתנו, שאלת האמינות של אנשי מקצוע בתחום השיפוצים חשובה מאוד. אם המליצו לכם על איש או אשת מקצוע בזכות האמינות, נוסף לעמידה בזמנים ואיכות העבודה, גם אתם תצלחו את תקופת השיפוץ מרוצים ותזכו ליהנות משיפוץ איכותי בהחלט.

שיפוצים גדולים – רק עם קבלנים

הציבור נוהג לכנות בשם “שיפוצניקים” שלל אנשי מקצוע שונים. לנו חשוב לשים כאן את האצבע על ההבדל שבין שיפוצניק למשימות קטנות לבין שיפוצניק שאמור לבצע עבודות שיפוץ מורכבות יותר וכן גם יקרות. אם אתם מזמינים איש מקצוע למשימות יחסית קטנות ופשוטות, פחות משנה ההגדרה המקצועית. אבל אם השיפוץ המתוכנן גדול, מורכב, בדרך כלל גם יחסית ארוך ויותר יקר, כדאי להעדיף איש מקצוע מוסמך, כלומר קבלן.

נבהיר לקורא כי קבלן גם הוא מושג בעל רבדים שונים. אמנם יש אפשרות שיהיה איש מקצוע רשום (וניתן לבדוק זאת בפנקס הקבלנים) אך יש קבלנים בעלי התמחויות שונות. קבלנים מנוסים ובעלי הכשרה מתאימה מוסמכים לבצע פרויקטים בהיקף כספי ומורכבות ניכרים.

האם מעצב פנים או אדריכל יכול לעזור בבחירת שיפוצניק

אפשר לשכור שיפוצניק גם מבלי להיעזר במעצב פנים או אדריכל. יחד עם זאת, מעצב/ת פנים או אדריכלים ייטיבו לסייע לכם להגיע לשיפוץ הנכון לכם, בפרט כאשר מדובר בשיפוץ מורכב או כאשר רוצים לעמוד בזמנים קצרים למדי.

מעצב פנים מנוסה יכול לתרום תרומה נכבדת לפרויקט בין אם הוא ממליץ בעצמו על קבלן ובין אם לאו. בעזרת אנשי מקצוע אלה, אפשר לנסח כתב כמויות מפורט, מא’ ועד ת’. בכתבי הכמויות הללו מפרטים באופן מדויק מה כוללת העבודה. כל סוגי פעולות ההריסה וההרכבה. צבע, טיח, ברזים, אינסטלציה, חומרי גלם, את הכל מפרטים בכתב הכמויות.

לאחר שמעצב פנים או אדריכל מעביר לכם כתב כמויות, אתם יכולים לבקש הצעת מחיר ולדעת שאתם והקבלן מדברים באותה השפה. רק בצורה כזאת אפשר להשוות באמת ועד הסוף בין כמה שיפוצניקים וקבלנים שונים.

שיפוצניק – רק עם הסכם עבודה מסודר ומפורט

זה נכון, שלפעמים עבודות שיפוצים משתנות תוך כדי תנועה. לפעמים, הלקוח עצמו מחליט לשנות משהו, להוסיף או לגרוע. זה בסדר גמור, אך תמיד חשוב לוודא שמלכתחילה יש לכם הסכם והצעת עבודה מקיפה ומלאה. כך, אתם יכולים לדעת בדיוק מה אתם מקבלים מהקבלן, מה נכלל בשיפוץ ומה לא. כך אתם יודעים בדיוק אם תהיינה דרושות השלמות מסוימות, אם צריכים להזמין בנפרד למשל זגג או נגר להתקנת מטבח. כאשר יש הסכם עבודה מסודר, זה מדד למקצועיות וליושרה של הקבלן שבעצמו צריך לשאוף לכך. ובעניין השינויים, כאשר הבסיס יישנו, הרבה יותר פשוט לבצע שינויים ולתמחר אותם בהתאם. זאת, מכיוון שבהסכם גלוי וידוע בדיוק אילו סעיפים קיימים וכמה עולה כל סעיף בנפרד.

כימיה ותחושת בטן

כאשר נפגשים עם שיפוצניקית או קבלן שיפוצים, תנו דעתכם גם על תחושת הבטן שלכם. כלומר, אל תוותרו על בדיקת רקע מקצועית, וותק וניסיון אך אל תלכו בניגוד למה שאתם מרגישים בפנים. אם משהו בפנים אומר לכם ששיפוצניק א’ לא מרגיש לכם נכון ושאין ביניכם הבנה מלאה, עברו לשיפוצניק ב’. כאשר מרגישים בנוח מול איש מקצוע, אפשר לדבר איתו בפתיחות ויש הבנה, מאוד קל להתגבר על הרבה מאוד דברים בדרך. את התחושה הטובה הזאת ואת החוויה החיובית מהשיפוץ, לוקחים לאורך כל הדרך. כך, השיפוץ מתנהל על הצד הטוב ביותר.  

צור קשר

האתר נבנה ע"י סייטאיט שיווק באינטרנט 

סגירת תפריט