בניית פרגולה או דק מעץ – המחירים הנפוצים בשוק

אנחנו חיים במדינה שטופת שמש – כ-3,300-3,400 שעות בשנה, כלומר בממוצע יותר מ-9 שעות בכל יום. לשם השוואה באמסטרדם יש חצי מהכמות הזו, בברצלונה יש כ-2,600 ובריו דה ז'ניירו שתמיד מעוררת אסוציאציות של ים, חגיגות וחום כ-2,200 שעות שמש בשנה. במקביל כולנו מודעים לכך שלצד הברכה שמביאה איתה השמש והאפשרות לבלות תחת כיפת השמיים לאורך מרבית ימי השנה, ישנה גם סכנה שלא כדאי להתעלם מקיומה: חשיפה לקרינה מרובה מדי עלולה להוביל לסרטן העור.

פרגולה מעץ היא פתרון מושלם. בזכות המבנה הפשוט אבל האפקטיבי אנחנו יכולים לשהות בחצר, במרפסת גדולה או על גג, גם בשעות שבהן עוצמתה של השמש גבוהה, ועדיין לא להיחשף לסיכונים מיותרים אלא פשוט ליהנות מחמימות נעימה. באופן טבעי מחיר הפרגולה הוא שיקול משמעותי בהחלטה האם להצטייד בה ואם כן באיזו פרגולה בדיוק. בעמוד זה תמצאו פירוט של הגורמים המשפיעים על העלות והמלצות כיצד לבחור נכון את הפרגולה המשתלמת ביותר עבורכם.

הגורמים המשפיעים על מחירי דקים ופרגולות

העלויות של בניית פרגולות עץ נקבעות על סמך מספר פרמטרים. העיקריים שבהם הם:

  1. מימדי הפרגולה – באופן טבעי ככל שאתם זקוקים לפתרון הצללה לשטח נרחב יותר כך גדלה העלות הכוללת, אבל מצד שני קרוב לוודאי שהמחיר למ"ר יהיה נמוך יותר.
  2. העץ שבו משתמשים לבניית הפרגולה – פירוט בהמשך.
  3. שיטת העיגון – ישנן פרגולות עץ תלויות ופרגולות על עמודים, וגם בחירה זו משפיעה על הצעת המחיר שתקבלו (פירוט בהמשך).
  4. מבנה הפרגולה – כיצד בנויה קירוי, עובי הרגליים, אמצעי החיבור (תושבות ברזל, חיבור סמוי ועוד) ועוד מאפיינים שנקבעים על סמך הצרכים הספציפיים שלכם וההעדפות הרלוונטיות בעת תכנון הפרגולה.
  5. תוספות שונות – כשמתלבטים בין מספר אפשרויות של פרגולות עץ מחירים נקבעים גם על סמך תוספות מבוקשות כמו תאורה, צביעה וכו'

האם כדאי לבחור בעץ זול לבניית פרגולה?

סוג העץ שנבחר לצורך בניית הפרגולה הוא אחד הגורמים החשובים ביותר בהצעת המחיר שתקבלו.

כדאי לדעת שקיים מגוון רחב למדי של אפשרויות. בין השאר ישנן פרגולות עץ על בסיס האורן הנפוץ, פרגולות מאיפאה, מעץ ארז, אשוח, דוגלס פייר ועוד מונחים שניתן להיתקל בהם הם פרגולת עץ גושני ופרגולה מעץ רב שכבתי. במבוק עשוי לשמש לחיפוי וקירוי אך לא כבסיס לפרגולה.

אורן מהווה כאמור אופציה פופולרית מאוד בעיקר בזכות המחיר האטרקטיבי. מדובר בעץ נוח לעיבוד ולעבודה איתו, ועם תחזוקה נאותה הוא ישמש אתכם במשך שנים רבות. אופציות אחרות ובפרט עץ גושני מתאימות כשהמטרה היא פרגולה עמידה במיוחד גם בפני עומס רב. לאיפאה יתרון משמעותי כשמדובר על פרגולות עץ שחשופות במידה משמעותית לפגעי מזג אוויר, למשל ליד בריכה או בקרבת הים. הסיבה היא העמידות הטבעית של עץ טרופי זה ללחות.

מעבר לשיקולים הפרקטיים לכל סוג יש גם אסתטיקה ייחודית, ומן הסתם זהו עוד שיקול בהחלטה.

פרגולה תלויה או על עמודים?

ישנן שתי דרכים אפשריות לעגן את הפרגולה – לקרקע או לקיר. לשני סוגים אלה של פרגולות עץ מחירים שונים, כשבאופן כללי פרגולות על עמודים (אלא שמעוגנות לקרקע כמובן) הן זולות יותר למרות שהן כוללות 4 עמודים ולא רק שניים כמו בפרגולות תלויות (אלא שמחוברות לקיר).

סיבה אחת לכך היא שהחיבורים שנדרשים ליצירת עיגון חזק ויציב לקיר הם יחסית יקרים – בדרך כלל מדובר אלה הם חיבורי מתכת ייעודיים. הסיבה השנייה היא כמות העבודה הרבה יותר במסגרת הקמת פרגולה תלויה. כמו כן חובה לקבל אישור ממהנדס עבור הפרגולות התלויות.

מצד שני כדאי לזכור שהחלטות נכונות מתקבלות על סמך היחס שבין העלות לתועלת, כך שלא רק המחיר קובע אלא גם התמורה, ופרגולה תלויה נחשבת יפה יותר.

איך תדעו בוודאות שבחרתם נכון?

כאמור כשבוחרים מבין שלל האופציות של פרגולות עץ מחירים הם צד אחד במשוואה וחשוב לקחת בחשבון גם את הצד של התועלת. ההחלטות הרבות שיש לקבל – סוג העץ, סוג הפרגולה (תלויה או על עמודים), סוג החיבורים, סוג ההצללה והקירוי, רוחב הקורות ועוד ועוד – מחייבות קודם כל בחירה נכונה באנשי המקצוע שיבנו את הפרגולה.

כשמקפידים לעבוד עם חברה שמקפידה על יושרה מלאה ומתאפיינת במקצועיות גבוהה, תוכלו לדעת בוודאות שקיבלתם את הפרגולה המשתלמת ביותר ובעיקר זו שמתאימה באופן מדויק לצרכים שלכם, ובמחיר נמוך ככל האפשר.

צור קשר

האתר נבנה ע"י סייטאיט שיווק באינטרנט 

סגירת תפריט