הכנה לקראת החורף

האם כדאי להחליף צמיגים לקראת החורף?

החורף בישראל אמנם אינו קשה במיוחד, הטמפרטורות סבירות ומספר ימי הגשם מצומצם – אך גם כך חשוב מאוד להכין את המכונית לקראת עונה זו ובפרט לוודא שהצמיגים תקינים לחלוטין ויספקו אחיזת כביש איתנה גם בתנאים פחות אופטימליים. כמו כן יש לשמור על הצמיגים לאורך החורף.

לא בהכרח. צמיג תקין לחלוטין ימלא את תפקידו על הצד הטוב ביותר גם אם הכביש רטוב וגם כשהטמפרטורות צונחות. לעומת זאת צמיג שכבר החל להישחק במידה ניכרת מהווה סכנה של ממש בחורף. בהתאם מומלץ קודם כל לבדוק בעצמכם את עומק החריצים בסוליות כל צמיג, ואם הוא פחות מ-2.5-3 מ"מ – להחליף את הצמיג. את הצמיגים החדשים שרוכשים כדאי להתקין על הסרן האחורי בכל מקרה. אין צורך לקנות "צמיגי חורף" אלא פשוט לבחור צמיגים איכותיים שמבטיחים מקסימום ביצועים בכל מזג אוויר.

גם צמיגים בני 4 ומעלה או כאלה שעברו למעלה מ-60,000 ק"מ יש להחליף לקראת החורף. כדאי לבצע בדיקה גם בפנצ'ריה מקצועית וכמו כן חשוב לבצע איזון גלגלים אחרי החלפת צמיגים וגם באופן כללי לפני שמתחילה העונה הקרה.

שמירה על צמיגים בחורף

לאורך החורף חשוב במיוחד להגן על הצמיגים. הצעד הראשון הוא להקפיד על לחץ אוויר בהתאם להוראות היצרנים, צעד שמבטיח גם צריכת דלק אופטימלית, וכדי שתמיד יהיה מספיק אוויר בכל צמיג כדאי בחורף להגיע לפחות פעם בשבוע לתחנת דלק ולנפח את כל הצמיגים.

טיפ נוסף הוא להימנע מעלייה על מדרכות, חיכוך איתן ובאופן כללי מפגש עם עצמים קשיחים או חדים שמעלה את הסיכוי לקרע בצמיג, התעוותות של הדופן ופגיעות אחרות שהופכות את הצמיג ללקוי.

המלצה חשובה אחרת היא להימנע מפניות חדות, בלימות אגרסיביות והאצה פתאומית – כל אלה גם מקצרים את תוחלת החיים של הצמיגים וגם מסכנים את מי שנמצא במכונית.

צור קשר

האתר נבנה ע"י סייטאיט שיווק באינטרנט 

סגירת תפריט